از کجا باید آغاز کرد ؟

بازدید از محل پروژه

ابتدا کارشناسان متخصص پسیو شبکه شرکت پارس ریز پرداز از محل انجام پروژه بازدید کرده و اطلاعات مورد نیاز اولیه برای طراحی، مقدمات اجرای پروژه پسیو شبکه و پیش‌فاکتور را جمع‌آوری می‌کنند. بازدید کارشناس به منظور  جمع‌آوری اطلاعاتی مانند متراژ، مسیرهای عبوری و امکان‌سنجی پروژه و بررسی نیازهای مشتری انجام می‌شود.

طراحی زیرساخت شبکه

در این مرحله نقشه زیرساخت شبکه طراحی می‌گردد. زیرا باید تمام امکان‌سنجی‌ها، آینده‌نگری‌ها و شرایط فیزیکی محیط کاملاً سنجیده شده و یک نقشه اصولی، مطابق با استاندارد روز از شبکه‌های کامپیوتری طراحی گردد، اهمیت این مرحله به‌ این دلیل است که در بسیاری از مواقع پس از انجام خدمات پسیو شبکه امکان تغییرات در آن عملاً وجود ندارد!

 کابل کشی شبکه

پس از تأیید نقشه شبکه، اجرای کابل‌کشی شبکه و ترانکینگ به صورت ساخت یافته توسط تیم متخصص شرکت پارس ریز پرداز شروع می‌شود. که به دو صورت روکار یا توکار انجام می‌پذیرد، در محل‌های روکار داکت‌کشی انجام می‌شود. در این مرحله از مرغوب‌ترین نوع کابل‌ها استفاده می‌شود.

 نصب و آرایش رک

بعد از انجام کابل‌کشی نوبت به نصب رک، آرایش رک، نصب پچ پنل، پچ کورد، سوئیچ‌ها، روترها، سرورها و تجهیزات شبکه داخل رک می‌رسددر نهایت تمامی نودها، پریزها، کیستون‌ها نصب می‌گردد.

 

تست شبکه

بعد از اتمام این مرحله، نوبت به تست سیگنال شبکه می‌رسد و باید تمامی نودها از نظر سالم بودن ارتباط، تست گردند تا مشخص شود که هیچ‌گونه قطعی در ارتباط کابلی وجود ندارد. این مرحله توسط متخصصان شبکه و با استفاده از ابزارهای تست فلوک انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *